Blogger Layouts

Sayangness

Happy teacher's Day. EH?

gmbar tak de kaitan :P
So bulan May nie mmg special kan? 1st May semua orang tahu Hari pekerja, 13th May Mother's day and 16th May Teacher's day plak. Makna nya kalau sapa mak dia tue cikgu, mmg semua mak dia celebrate lah. Hahaha. Untunglah dapat hadiah banyak. Opss sebenarnya kalau ibu bkn nk hadiah tapi nk suruh kita igt jasa dia, means that kena blaja betol2 lah. Bila dah habis blaja dapat kerja hidup senang. Tapi sekarang nie ssh betol nk cari kerja. Kakak sy pun belum dapat kerja. Harap harap cepat dapat kerja, jangan nk menyusahkan umi abah lagi. hihi. Okay back to the topic, Firstly mmg entry nie dedicated to all teachers in this world especially to my parents. why my parents? Dah terang lagi bersuluh mereka yg lahirkan aku, bagi aku susu, besarkan aku sampai lah dah masuk u nie. Memang kat rumah kita belajar semua adat. Nak hormat orang tua, nak cuci baju, nak cuci pinggan. Semua tu lah. Hihi. Pastu dah besar sikit umi hantar aku pergi Tadika Perpaduan Buluh kubu. Cikgu yang paling aku rapat time tue Cikgu Dah and Cikgu Mas. hihi Thank u cikgu.Then masuk sek keb ismail petra1, sek men putera, sek men teknik bachok. Okay habis jer sekolah pegi sekolah memandu dekat Yakin Pandu. Blaja dgn cikgu yem aka abang yem. Tak habis dgn tue aku dihantar plak ke PLKN Batu Jong. Nampak tak betapa jauh nya perjalanan aku. haha. Letih sanagt sbb tue sekarang jadi malas. hahaha. Okay last but not least dapat further study dekat uitm Machang, Untung dapat dekat Kelantan. tiap2 minggu balik. Haha.

So entry nie mmg untuk cikgu cikgu. Sebenarnya malas nak igt kenangan kat sekolah sbb terlalu banyak pahit dari manis. Eh? Tapi yg pahit tue lah sentiasa dirindui. Tapi kehidupan dekat asrama mmg aku tak nak igt. Tak suka. Past is past. tak nak ingat lagi. Biar lah jadi sejarah :))



Eh tak lupa jugak. Abah saya pun cikgu jgk. Cikgu English kt smka Falahiah. Happy teacher's Day abah. dapat banyak hadiah. hehe

No comments:

Post a Comment